Posted by Horia on miercuri, aprilie 09, 2014 in aventura, ecranizare dupa roman, film independent., filme anii 60 | No comments
Cu mult curaj, regizorul Peter Brook, care pana atunci regizase numai piese de teatru, a indraznit sa ecranizeze cartea Lord of the Flies ( Imparatul mustelor ) scrisa de William Golding, iar rezultatul este neasteptat de bun.In urma unui accident aviatic, un grup de scolari raman captiv pe o insula din mijlocul Oceanului Pacific. Baietii se aduna toti intr-un grup si stabilesc niste reguli dupa care sa se ghideze pana sa ajunga sa fie salvati de pe insula. Totul ia o intorsatura neasteptata atunci cand Jack, cel mai mare baiat de pe insula, decide sa incalce fiecare regula si sa actioneze independent, impreuna cu vanatorii lui. Astfel, grupul cel mare se divide in doua parti, fiecare incercand sa supravietuiasca prin propriile moduri.
Filmul incepe din start intr-un mod inedit. Am fost surprins sa vad ca a ales sa prezinte povestea elevilor si a prabusirii avionului prin poze. Personal, n-am mai intalnit aceasta tehnica de prezentare a evenimentelor in vreo alta pelicula.
De asemenea, am mai apreciat decizia regizorului de realiza filmul in alb si negru ( desi, in anii 60 apareau deja pelicule color ), pentru ca, astfel, filmul pastreaza aerul dur si sumbru al dramei prin care trec acei copii. Pe langa imagine am apreciat si faptul ca filmul este o ecranizare fidela a romanului.
Trecand peste lucrurile bune ale filmului, Lord of the Flies are si cateva minusuri. Montajul este execrabil ( anul in care a aparut nu este o scuza pentru acest lucru, tinand cont ca in acel an au aparut filme cu un montaj mult mai bun. De mentionat la acest capitol ar fi si interpretarea tinerilor "actori" ( actori in ghilimele pentru ca toti copiii din film se aflau la primul lor rol ). Au dat dovada de naturalete, dar rosteau replicile sters, fara nicio intonatie si fara nicio frazare.
In concluzie : un film important pentru cinematografia mondiala, cu plusuri si minusuri. Substratul povestii este, pana la urma, cel care impresioneaza spectatorul, lasandu-l sa reflecte asupra demonilor interiori si a diferentie intre bine si rau.
Nota : 7/10
Nota : 7/10
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu