miercuri, februarie 04, 2015

The Getaway (1972)

Posted by Mr.Rager on miercuri, februarie 04, 2015 in , , | No comments
   In urma cu ceva timp tin minte ca am acordat o atentie sporita filmelor lui Steve McQueen si imi doream sa il descoper mai mult pe acest fenomenal actor. Imi place de acesta foarte mult si prima data l-am intalnit in extraordinarul Papillon. Insa din pacate de ceva timp nu am mai acordat atentie niciunui  film cu acesta si trebuia ca aceasta situatie sa se indrepte neaparat. Astfel de cateva saptamani bune tot incerc sa gasesc momentul potrivit pentru a vedea un film cu acesta iar acest moment prielinic tocmai ce a venit. Filmul ales a fost The Getaway iar aceasta alegere cred ca a fost una foarte inspirata.


   The Getaway mi s-a parut un film bun insa sa fiu sincer aveam o idee putin diferita despre acest film. Ma asteptam la ceva mult mai spectaculos insa si ceea ce am vazut a fost foarte ok. Povestea filmului in mare parte este una simpla, foarte comuna si usor previzibila pe tot parcursul ei. Inceputul este unul lent dar foarte intens si intr-o mare masura mi-a starnit mai mult interesul. Insa modul in care evolueaza actiunea filmului nu m-a impresionat foarte mult. Putine momente pline de adrenalina si doar spre final situatia devine mai spectaculoasa. In rest cred ca actiunea filmului nu surprinde foarte mult si as putea-o numi chiar banala.
   Principalele motive care pe mine ma fac sa ii acord acestui film nota 7 sunt regia si desigur interpretarea excelenta reusita de McQueen. Regia filmului ii apartine lui Sam Peckinpah iar acest detaliu nu are cum sa nu iti starneasca interesul. Sam Peckinpah este un regizor excelent care a reusit cateva filme uimitoare in acei ani fantastici. The Getaway beneficiaza de o regie foarte buna si mi-a placut modul in care regizorul a prezentat relatia dintre cele doua personaje principale. De asemena mi-a placut modul in care a coregrafiat putinele scene de actiune si din punct de vedere vizual unele momente au fost foarte bine surprinse. Cu siguranta regia filmului este una din  putinele puncte forte ale acestui film.
   Personajele sunt in mare parte foarte sterse insa cele doua personaje principale fac exceptie. Steve McQueen si Ali MacGraw reusesc sa aduca la viata doua personaje interesante si complexe. Relatia dintre acestea este una care intampina pe parcursul desfasurari actiunii si unele dificultati chiar daca la inceput totul pare roz intre cele doua personje. Cei doi actorii fac o treaba excelenta iar astfel acting-ul contribuie decisiv la veridicitatea personajelor interpretate. Pe MacGraw am mai vazut-o intr-un singur film si imi amintesc ca aceasta nu m-a impresionat deloc in acel film. Nu o consider deloc o femeie frumoasa insa in The Getaway chiar nu am ce sa ii reprosez. In unele momente aceasta da dovada de o senzulitatea iesita din comun iar acting-ul reusit a fost unul foarte intens. Chiar nu ma asteptam la asa ceva din partea acesteia si poate la un moment dat am sa o revad intr-un nou fim.


   Faptul ca dupa foarte mult timp am reusit in sfarsit sa vad un nou film cu Steve McQueen ma bucura nespus. Sper ca aceste cuvinte sa le pot spune din nou  in curand si chiar astept cu nerabdare acest moment. Un actor pe care il apreciez enorm si incerc sa il descopar din ce in ce mai mult. Filmele acestuia deja vizionate sunt unele extraordinare si imi amintesc cu mult drag momentele in care le-am vazut. Cat despre The Getaway spun doar ca merita o vizionare pentru lucrurile pozitive evidentiate putin mai sus. Nici pe departe nu este un film perfect insa sunt si motive intemeiate sa ii acorzi o vizionare. Cred ca acest film are si un remake insa nu stiu foarte multe despre acesta, decat putine nume din distributie si faptul ca este foarte slab. Daca ar fi sa alegeti intre cele doua filme clar alegere inspirata ar fi originalul.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu